Wniosek dotyczący dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. (krok 1/5)

Z instrukcją wypełnienia formularza możesz zapoznać się tutaj – link do instrukcji

- oznaczenie pola, które należy wypełnić

Data złożenia zgłoszenia: 03.03.2025

W jaki sposób chcesz otrzymać informację o swoim zgłoszeniu od Rzecznika Praw Obywatelskich?

Na podstawie art. 30 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

wnoszę o zapewnienie dostępności w zakresie:

Przycisk „Dalej” przeniesie Cię do kolejnego kroku i nie oznacza ostatecznego zatwierdzenia formularza.

Klauzula informacyjna

Poniższe informacje przekazywane są zgodnie z postanowieniami art. 13 i 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1) – dalej jako RODO i stanowią część Polityki Bezpieczeństwa Danych Osobowych, przyjętej przez Rzecznika Praw Obywatelskich – dalej jako RPO. Więcej informacji o RPO oraz o tym, jak chronione są dane osobowe w Biurze RPO, znajduje się pod adresem: bip.brpo.gov.pl.

  1. Kierując do RPO wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej należy pamiętać, że zgodnie z art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, powinien on zawierać:
    • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
    • wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo,
    • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
    • wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
  2. Kierując do RPO wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej należy pamiętać, że zgodnie z art. 30 ust. 3 ustawy z dnia19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, powinien on zawierać:
    • dane kontaktowe wnioskodawcy,
    • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno- -komunikacyjnym,
    • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
    • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Brak tych danych uniemożliwi RPO rozpatrzenie wniosków i zawiadomienie wnioskodawcy o decyzji.

Administratorem tak przekazanych danych osobowych jest Rzecznik Praw Obywatelskich z siedzibą przy al. Solidarności 77 w Warszawie.

Zgromadzone dane służą do rozpatrzenia wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej, architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, w tym zarejestrowania, podjęcia działań oraz udzielenia odpowiedzi. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. g RODO.

O ile to niezbędne, w ograniczonym zakresie dostęp do danych mogą mieć podmioty, z którymi współpracuje RPO, wyłącznie jednak na podstawie udokumentowanego polecenia i ustalonych zasad, np. pracownicy i współpracownicy RPO, podmioty obsługujące systemy teleinformatyczne, świadczące działalność pocztową i inne, a także umocowane podmioty na podstawie przepisów prawa, np. Policja.

W Biurze RPO wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych. Kontakt do Inspektora: https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/ochrona-danych